Welkom op mijn persoonlijke Blog

Hier vindt u meer informatie over mij als persoon, over politieke zaken en andere reflecties op de maatschappij zoals ik die waarneem!

Wilt u meer weten, maar vindt u dit niet op deze site, mail mij dan gerust: arpad@quicknet.nl







vrijdag 21 november 2008

Waterschapsverkiezingen: enkele belangrijke data!

De afgelopen drie maanden heb ik u benaderd met informatie over de waterschappen; waarom zou u nu uw stem moeten gebruiken bij deze verkiezingen? Die stem kunt u overigens nog zondag 23 november opsturen (voor 17:00 uur); doet u dat ook? Alvast dank!
Maar wat komt er nog na de verkiezingen. Hieronder volgen enkele belangrijke data:

Zondag 23 novemberTot 17:00 uur. Tot dan kunt u uw stembiljet opsturen.

Dinsdag 25 november: Tot 11:30 uur kunt uw nog een nieuw stembiljet vragen bij het waterschap, dit moet in persoon (u moet er zelf heen en vergeet dan niet uw identificatiebewijs) Tot 12:00 uur zijn de stembussen nog geopend op het kantoor van Rijnland zelf (Archimedesweg 1, te Leiden). Indien u hier vragen over heeft, mailt u mij gerust (misschien een bezorgdienst organiseren voor meerdere personen?) Daarna is de stemperiode echt afgesloten. De stemmen worden geteld.


Donderdag 27 november: Vanaf 19:00 uur worden op het hoofdkantoor van Rijnland, de voorlopige uitslagen bekend gemaakt. Dit is een openbare bijeenkomst op het hoofdkantoor van Rijnland, aan de Archimedesweg 1 te Leiden. Aansluitend vindt een bijeenkomst plaats waarin de prognoses van de zetelverdeling wordt gegeven.

Dinsdag 2 december: om 10.00 uur opnieuw een openbare zitting op het hoofdkantoor. Tijdens deze zitting wordt de definitieve uitslag vastgesteld.

Na het bekendmaken van de uitslag worden de gekozen bestuursleden benoemd als lid van het algemeen bestuur van het hoogheemraadschap van Rijnland. Medio december houdt het oude bestuur een vergadering over de toelating.

In die periode (na 2 december tot 8 januari) wordt het dagelijks bestuur uit het nieuw gekozen algemeen bestuur geformeerd. Hoe dat zal gaan is nog voor iedereen nieuw. Maar rekent u er maar op dat ik u -voorzover ik er dan bij betrokken ben, want dat ligt aan u, u moet dan wel (massaal) op mij stemmen- dat ik u zoveel mogelijk op de hoogte zal houden via deze blog.

Op 8 januari is het streven het nieuwe dagelijks bestuur te installeren.

Geen opmerkingen: