Welkom op mijn persoonlijke Blog

Hier vindt u meer informatie over mij als persoon, over politieke zaken en andere reflecties op de maatschappij zoals ik die waarneem!

Wilt u meer weten, maar vindt u dit niet op deze site, mail mij dan gerust: arpad@quicknet.nl







vrijdag 14 november 2008

Terugblik op lesgeven op het NOVA-college, 13 nov. jl.



Op 13 november heb ik –als gastdocent- les mogen geven aan 2 klassen Mbo-leerlingen aan het NOVA-college in Haarlem.

Het ging om tweedejaarsleerlingen uit de opleidingen Zakelijke Dienstverlening en Openbaar Bestuur. Ik vond het enorm leuk om te doen. Ik heb geprobeerd uit te leggen hoe bestuurlijk Nederland eruit ziet. Hoe de verhoudingen tussen de diverse bestuurslagen zijn en in het bijzonder wat de plek en positie van het Waterschap is. En tot slot, wat het belang is om je eigen vertegenwoordiging te kiezen, juist ook voor het waterschap. Zij begrepen dat!

De leerlingen luisterden aandachtig en stelde scherpe vragen. Ik ben erg enthousiast over deze groep leerlingen en ze hebben er voor gezorgd dat ik graag nog een keer terugkom om een dergelijke les te geven. Ik daag de leerlingen hierbij trouwens uit om even op mijn blog te reageren en hun terugblik op de les weer te geven.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Dimitri Arpad,

De informatie die u aan ons (klas 2ZD) heeft gegeven over de waterschappen en over het bestuur vond ik erg duidelijk.

Groetjes,
Natasja V (ZD)

Anoniem zei

Hallo Dimitri.

Nogmaal bedankt voor het geven van uw spreekuur. Ik vond het een leerzame uur, en heb er ook iets van opgestoken.

Succes met alles.

Groet,

Siham
Leerling Nova College (ZD)