Welkom op mijn persoonlijke Blog

Hier vindt u meer informatie over mij als persoon, over politieke zaken en andere reflecties op de maatschappij zoals ik die waarneem!

Wilt u meer weten, maar vindt u dit niet op deze site, mail mij dan gerust: arpad@quicknet.nl







zaterdag 8 november 2008

De enquete; de resultaten.

Reactie op de oude stelling:
Ik vind de in de reclame voor de waterschapsverkiezingen gebruikte zin: Wilt u meer duinen?:

In totaal hebben 11 mensen gereageerd op de stelling. In de periode dat de stelling op deze blog stond, hebben 113 (!) verschillende personen een bezoek gebracht, die trouwens nu nog makkelijker te vinden is voor nieuwe mensen: www.stem-arpad.nl. Dit is een toename ten opzichte van vorige week. Dank daarvoor, maar ik blijf u vragen: stuur het adres door aan een ieder die meer wil weten over de waterschapsverkiezingen en het belang van hun stem.

De resultaten en mijn reactie:

- 8 mensen vonden de stelling aansprekend;
- 1 persoon vond de stelling onzin (ik overigens ook, maar dat zal ik toelichten)
- 2 personen vonden de stelling onbegrijpelijk en
- 2 personen vonden de stelling: fantastisch morgen beginnen!

Ik persoonlijk vind de stelling gelijktijdig onzinnig als aansprekend.
Onzinnig omdat het waterschap wel het beheer heeft van de duinen, maar geen nieuwe duinen zal aanleggen. Vanuit de formele taakverdeling tussen de diverse overheden zal het Rijk daartoe (en samen met provincie en gemeente) daartoe beslissen en de uitvoer ter hand nemen (en de betaling). Het waterschap mag en kan hierover vanuit waterveiligheid en waterbeheer, adviseren richting de provincie en het rijk.
Aansprekend is de stelling wel: bouwen met de natuur en hiermee een grotere veiligheid realiseren en gelijktijdig meer ruimte voor nieuwe natuur en recreatie. Dat is precies waar WaterNatuurlijk voor staat! Het kan echter wel leiden tot verkeerde verwachtingen over het waterschap en haar taken (en dat is al bij velen zo onbekend).

Geen opmerkingen: