Welkom op mijn persoonlijke Blog

Hier vindt u meer informatie over mij als persoon, over politieke zaken en andere reflecties op de maatschappij zoals ik die waarneem!

Wilt u meer weten, maar vindt u dit niet op deze site, mail mij dan gerust: arpad@quicknet.nl







donderdag 16 oktober 2008

Waterschapsverkiezingen; waarom stemmen?

Waterschapsverkiezingen; Waarom zou ik eigenlijk stemmen?
Die boodschap mist in mijn blog, althans, dat is een van de meest gehoorde opmerkingen. Daarom even een aantal redenen. Heel kort en basic:

Spoelt U wel eens een WC door? Heeft U ook liever dat Uw huis niet onderwater staat en 'gewoon' droog is? Sport U weleens buiten op velden, die droog zijn? Zit U wel eens op het strand? Geniet U wel eens van de natuur; in de duinen of op het platteland. Vraagt U zich wel eens af hoe die polders (zover beneden de zeespiegel) droog, voor boeren bewerkbaar en voor ons allen bewoonbaar blijven?

Als je op een of meerdere vragen kunt antwoorden: "JA!", dan heb je al reden genoeg om te stemmen!

De waterschapsverkiezingen; 13-25 november. Dit klinkt natuurlijk helemaal niet zo sexy of spannend, maar toch is het wel belangrijk. Als we het over Hoogheemraadschap Rijnland hebben, gaat om jaarlijks ongeveer 125 miljoen euro dat het waterschap bij jullie allen ophaalt en uitgeeft aan hun werk. Het (beheer)gebied telt 1,3 miljoen inwoners, die veilig wonen, werken en recreeren. Niet niks dus!

Het waterschap zorgt voor de veiligheid van ons allen. Achter de duinen en dijken die het waterschap beheert, wonen wij veilig. Ook zuivert het waterschap ons afvalwater in de zuiveringen. Maar niet alleen ons rioolwater, maar ook het op peil houden van het water in de stad en het buitengebied wordt door het waterschap gedaan. En om dat te doen worden er keuzes gemaakt, keuzes die jij met een stem kunt ondersteunen bij de waterschapsverkiezingen van 13-25 november.

Stem WaterNatuurlijk, lijst 5, Dimitri Arpad (plek 12).

1 opmerking:

Anoniem zei

nice, maar ik heb niet op je gestemt. ik woon daar niet maar in Zeeland

verder wel een leuk praatje hierboven.

veel succes en ga zo door.

Fred Knol