Welkom op mijn persoonlijke Blog

Hier vindt u meer informatie over mij als persoon, over politieke zaken en andere reflecties op de maatschappij zoals ik die waarneem!

Wilt u meer weten, maar vindt u dit niet op deze site, mail mij dan gerust: arpad@quicknet.nl







zaterdag 25 oktober 2008

Vorige stelling: Waterschap heeft taak in recreatie

De vorige stelling luidde:
Water (sport) recreatie is een taak van het waterschap (of zou dat moeten zijn)!


Het waterschap kan zelf niet de verantwoordelijkheid voor recreatieve voorzieningen op zich nemen, dat is aan de gemeente of provincie. Wel kan het waterschap zichzelf meer rekenschap geven van haar omgeving. Het waterschap zoekt bijvoorbeeld naar waterberging. Bij die zoektocht en de uiteindelijke aanleg van waterbergingslocaties, moet het waterschap zich pro-actief opstellen en bezien of er mogelijkheden zijn om combinaties te zoeken met recreatieve mogelijkheden en wensen die binnen de algemene democratie spelen (provincies en/of gemeenten). Of andersom kan ook; indien een ondernemer een goed doordacht plan heeft om meer ruimte te creeeren voor recreatie, waar water een belangrijke rol heeft. Dan dient in de optiek van WaterNatuurlijk het waterschap hier met een open en actieve houding hiermee om te gaan. Een voorbeeld hiervan is het plan dat de heer Piet Harting (de oude Werf, Aalsmeer) heeft.
Binnenkort, 7 november a.s., zal ik een werkbezoek brengen aan de oude werf in Aalsmeer om meer over dit plan te weten te komen!

Er hebben -helaas- maar 8 personen gestemd. 4 voor en 4 tegen. Stem op de stelling van deze week!

Geen opmerkingen: