Welkom op mijn persoonlijke Blog

Hier vindt u meer informatie over mij als persoon, over politieke zaken en andere reflecties op de maatschappij zoals ik die waarneem!

Wilt u meer weten, maar vindt u dit niet op deze site, mail mij dan gerust: arpad@quicknet.nl







donderdag 16 oktober 2008

Vebieden van nieuwbouw in gebieden met overstromingsrisico's

Een terugblik op de enquete.

De stelling was:
Nieuwbouw in gebieden met overstromingsrisico's moeten door het Waterschap verboden worden

Deze keer regeerde 13 personen op de stelling. 10 voor en 3 tegen.

Misschien wel helaas, maar het waterschap kan nieuwbouw (op dit moment nog) niet verbieden, ook niet in gebieden met overstromingsrisico's. Wel kan het waterschap actiever zijn inliggende gemeenten benaderen en voordat de plannen gemaakt zijn, meedenken over de gevolgen van de geplande nieuwbouw voor het waterbeheer. Dan samen met die andee overheden te komen tot een degelijk plan, waar echt rekening gehouden is met water en waterbeheer. Hierdoor kunnen de maatschappelijke kosten (die u en ik moeten dragen) voor waterbeheer, zo klein mogelijk worden gehouden.

Ik denk persoonlijk dat het waterschap sowieso veel actiever zijn omgeving moet opzoeken. Dit is niet verkiezingscampagne retoriek, maar gemeend. Het waterschap is vaak achteraf en te laat betrokken bij allerlei plannen en ontwikkelingen. Dit komt omdat de mede-overheden (gemeenten en provincie), vaak simpelweg zich geen rekenschap geven van het waterschap, en andersom. Een relatie vraagt een investering van beide kanten, dat geldt ook tussen overheden.
WaterNatuurlijk zal zich hier ook juist voor inzetten!

Deze week een toename aan het bezoek aan deze blog. Ik hoop dat jullie allen aan familie, vrienden en kennissen het belang van de waterschapsverkiezingen doorgeven en dit webadres pluggen en dat er nog meer bezoeker komen en vooral ook reacties.

Geen opmerkingen: